Review: Beet-it Energy Bar

In een eerder artikel op Fietspraattestten we geconcentreerd bietensap van Beet-it. De werking hiervan is vrij eenvoudig uit te leggen: Bietensap stimuleert de aanmaak van rode bloedlichaampjes en is hiermee een soort natuurlijke epo. Diverse onderzoeken hebben aangetoond dat hiermee het vermogen (en het herstel) met meer dan 10% kan verbeteren. Het nadeel is alleen dat bietensap niet echt heel erg lekker is. Fabrikant Beet-IT heeft nu ook een reep gemaakt, waarin Bietensap verwerkt zit. Wij hebben het getest.

Rode Bietensap op de dopinglijst ?

Als je de dopinglijst van de UCI bekijkt, dan zie je allemaal producten die grotendeels bij de apotheek gekocht worden. Daarnaast natuurlijk nog allemaal producten die je zelfs niet bij de apotheek kunt kopen, maar dat laten we voor het gemak maar even terzijde. Nog nooit stond er op de dopinglijst een product dat gewoon bij de groenteman te koop is. Voorlopig blijft dat ook nog wel even zo, maar misschien in de toekomst?

Wielrennen en eten

Wielrennen is een duursport. Dit betekend dat je het langere tijd doet. Onlosmakelijk daarmee verbonden is het feit dat je dan op een bepaald moment ook moet eten om je energievoorraad aan te vullen. In een eerder artikel is al aandacht besteed aan welke soorten sportvoeding er zijn. Dit artikel gaat meer in op wanneer je moet eten, zowel voor tijdens als na het fietsen.

Zoeken

Sponsored Links